@livetpaakanten

Turen vår startet ifra Eidfjord torsdag 20.juni. Da kjørte vi mot Kristiansand, og vi tok en overnatting hos min søster som bor ikke så langt unna byen. Tidlig morgen stod vi opp, og alle var vi glade for at vi var på vei til Danmark!

Båtturen gikk kjempe fint! Selv om det var fullbooket i hoved matsalen, så fikk vi oss deilig frokost ombord. De 3 timene med båt gikk fort! Mye gøy å finne på for barna, og vi voksne koste oss selvsagt litt ekstra da vi tittet innom taxfree`en.

Da vi ankom Hirtshals var det bare å kjøre rett til Fårup sommerland. Heldigvis var det reservert bord til oss på hotellet, så vi fikk sitte inne og spise lunsj mens himmelen åpnet seg utenfor! Det bokstaveligtalt bøttet ned med regn!!! Etter en god time, nærmere to, turte vi å bevege oss ut for å leke litt i parken. Og det at pappen også ble med i noen av karusellene gjorde oppholdet ekstra gøy! Vi stoooorkoste oss alle som en!!!

Etter mange timers morro i Fårup gikk veien videre til hotellet vårt Kompas hotell. Her fikk vi to store og gode hotellrom, med dør imellom rommene. Genialt når man reiser med barn! Her hadde vi det super fint!!

Så var det tid for middag, og veien gikk til restaurant Flammen. Her hadde vi aldri spist før, og fikk oss litt av en opplevelse! Hærlighet for en nydelig mat, og for en hærlig plass og service! Dette stedet falt vi pladask for, og er garantert et sted vi kommer til å besøke hver gang vi er i Danmark!! Får litt vann i munnen her jeg sitter å skriver om dette.

Morningen etter fikk vi først frokost på hotellet, og så reiste vi til sentrum for å kjøre elektrisk båt hos Goboat. Så gøy det var!! Barna fikk styre båten selv, og vi fikk oppleve Limfjorden på en ny og artig måte! Et lite tips jeg tar med meg mtp planlegging av utdrikningslag.

Så var det tid for litt shopping hos Magasin kjøpesenter! Her fant vi jo som forventa utrolig mye fint!! Og når beina var slitne, tok vi turen innom lagkagehuset og fikk servert de deiligtse kaker og kaffe!! Som vi koste oss!!

Og så da….. jo da…. Silje måtte bare kikke innom en brudebutikk som låg rett ved siden av. Brudekjolen min hadde jeg jo hengende hjemme i skapet, så jeg skulle ikke ha noe… Bare kikke….. Mhm 😉 Jeg måtte bare prøve en kjole…. Og jeg bare måtte ha den kjolen!! Så fra Lilly brudebutikk gikk jeg ut med en brudekjole, to brudepike kjoler, slør, glitter og stas! Så nå er jeg klar til bryllup som er til høsten😊 Tusen takk for fantastisk god service og hjelp Lilly Ålborg!!

Det var enda tidlig på dag, så vi kjørte oss en tur for å oppleve mer. Vi kjørte til Blokhus, og fant en strand for å bade litt! Det blåste kraftig, men det var varm vind! Så bading var ingen problem for oss som er vant til 15 grader i fjorden hjemme i Eidfjord. Her var vi noen timer før veien gikk tilbake til Aalborg, og vi skulle ut å spise middag på Streetfood.

Her også ble vi så positivt overrasket! Vi hadde aldri vært på et slikt sted før, og vi syntes dette var så råstilig!! Og maten var knall god!! Etter maten gikk vi bare rundt der inne og studerte de artige tingene som hang i taket, de stilige lampene som var dekket av kjoler, livemusikken og alle folkene som bare satt og koste seg! Her skal vi GARANTERT tilbake!! Gleder meg allerede!!

Som kom søndagen, og hjemreise dag. Men dagen skulle nytes fult ut! På planen vår stod det Rubjergknudefyr lighthouse, og vi lurte veldig på hva dette var. Og for et nydelig sted altså! Den følelsen av å ha den fineste sanden rundt seg, og å komme opp i tårnet og se den nydelige naturen! Barna ville ikke reise derifra! De syntes det var så deilig å bare sitte der, og leke i sanden. Glemme litt tid og sted, og bare være….Bare være oss…. Ja dette var fint..

Så var det tid for litt mat. Vi kjørte ned til Hirtshals igjen, og besøkte et sted som heter Hirtshalsfiskehus. Vi bestilte oss rødspette, laks med pesto, og hjemmelaget fiskefrikadeller. Tallerken vår så ut som den var nyvasket da vi var ferdig 😉 😉 Vi slukte i oss hver en smule!! Nydelig godt, og virkelig et sted vi skal anbefale videre!

Etter dette besøkte vi Nordsøen Oceanarium. Her fikk vi se stilige fisker, mating av seler, og mye mer! Det var en super kul fisk der som nesten skulle vise seg litt for oss. En slags flyndre. Den kom opp og gjorde seg til oss, og dukket ned igjen for å gjemme seg. Så kom den opp igjen og viste seg, og forsvant igjen.

Uteområdet var også så kjekt for barna! Etter vi fikk se mating av seler, lekte vi ute på lekeplassen. Her var det lekebåter, klatretårn, sandkasser, utstilling av skjelettet til en hval, med mye mer! Det var så deilig å bare være der og slappe av litt før vi skulle kjøre videre til båten, og reisen hjemover skulle starte.

Men før båten hadde vi fått reservert et bord hos restaurant Normann`s. En liten nydelig restaurant i Hirtshals som vi sterkt kan anbefale! Her bestilte jeg meg en rib eye, nam nam nam!!!!! NYDELIG!

Så var vi klare for hjemreisen!!

For en tur vi har hatt i Danmark!! Om mulig er vi bare blitt enda mer glad i dette herlige lille landet!! TUSEN HJERTELIG TAKK FOR OSS!!!

Tilmeld deg vårt nyhetsbrev

Tilmeld deg vårt nyhetsbrev og få tips til gode ferieopplevelser og aktuelle arrangementer i Aalborg.