Det må jeg bare si, det er virkelig herlig å være norsk i Danmark når forholdene er så fine som dette.

Onsdagen kjørte vi hele 10 timer til Larvik, noe som gikk forholdsvis greit med 3 små, bilsyke og trøtthet. Men vell fremme i Larvik fikk vi oss en natt søvn før vi tok Color Line fergen over til Danmark. Der møtte vi fint vær og et fullspekket program med så mye gøy for både store og små.

Når vi kom frem til Danmark dro vi direkte på Nordsø oceanarium, et fantastisk fint akvarium med mye aktiviteter både utendørs og innendørs, utrolig mye å se på for barna. Her koset vi oss i noen timer i strålende sol sammen med mange andre fine familier. Stor leke plass ute og mye dyr å se på både inne og ute. Fantastisk fint å gå rundt med barna. Barna elsket akvariumet og 3 veldig slitne små lastet inn i bilen for å finne hotellet vi skulle sove på denne fine helgen, se sov mens vi voksne var ganske så fascinerte over hvor flatt Danmark var og alle de flott vindmøllene.

Fredagen våknet vi opplagte etter en god natt på hotellet til strålende sol og klar for en drømme dag som Beate Michelle så fint kalte den. Vi skulle først møte opp på Aalborg Zoo for å se på dyrene og kose oss der! Å jeg må si jeg elsket den parken, for en plass, for et vær og dyrene var helt utrolige.

Både jeg og barna var nok like Fasinerte. Når barna får oppleve isbjørner, løver og elefanter på så nært hold, da kan du tro de har å snakke om i dagene som kommer. De er så stolte og fornøyde etter å opleve alle de fine dyrene og elsket virkelig zoo’en.

Etter Zoo var Agnes klar for å sove en aller så liten dubb, mens jeg og de to eldste tredde på oss sikkerhetsselene og hev oss med på klatring i klatreparken rett ved Aalborg Zoo. For en opplevelse for Beate Michelle som virkelig elsker slikt.

Alma prøvde seg hun også, men med små føtter og litthøydeskrekk ga hun seg, men hun elsket det så langt det gikk. Hadde vi bodd nermere hadde vi dratt oftere og da hadde nok Alma også fått skikkelig dreisen på det. Så har du tøffe små som liker litt spenning så anbefales denne klatre parken.

Var runder fra 1 til 6 som var enklere til vanskligere og større. super fine baner og man er helt trygt festet.

Etter dette dro vi til Vestre Fjord Park like ved, herlighet! hadde vi hatt en slik park hjemme hadde jeg nok hatt et telt stående der og vært der hele tiden. En liten innsjø som var super fin å bade i, Klatrestativ, trampoliner, ballspillbaner og gress å løpe på. Det blåste litt når vi var der, men det stoppet ikke mine små for å ha av på beina for å kjenne på vannet. Slike parker skulle det virkelig vært her i rundt. Super fint for turister i Danmark da foreldrene kan ha en rolig dag i solen mens barna har mer enn nok å finne på.

Fredagskvelden spiste vi middag på Resturang Flammen! en slik resturang kunne jeg godt tenkt meg i Norge. Så smart å ha bufeet på alt. Her valgte du kjøtt rett fra grillen med flinke og hjelpsomme grillere. Alt av tilbehør på 2 lange rekker. Så her plukket vi akkurat det vi selv ønsket! Barna synes det var så stas å gå å plukke det de ønsket og våget å teste noe nytt. Mine små var veldig slitne denne kvelden så vi gikk raskt til hotellet for å legge de for å sove før en ny dag og hjemreise. Men en flott resturang. her ser dere en smilende Beate MIchelle med bufféten.

Vi som jo på First Hotell i Aalborg, og var veldig fornøyd med både rommet, servicen og utsikten. Jeg er veldig kritisk til hotell da jeg liker meg best hjemme, men store fine rom med gode senger og reid opp til barna. Jeg liker når det er luftige rom med litt plass da vi har med kofferter og slikt. Å var det noe vi manglet så fikset de det med en gang. Super deilig frokost hadde de også, noe så fantastisk!

På Lørdagen hadde vi litt tid til å vandre litt i Aalborg og vi handlet litt i butikkene der og fant en favoritt butikk i følge Beate Michelle. Elsker gjennomførte butikker. Veldig fine gater og vi vandret rundt noen timer før ferden gikk til Fårrup Sommerland. Dere må tro det var 2 spente små frøkner som skulle på Sommerland.

Her koset vi oss i mange timer, gikk rundt tok karuseller, så på og koste oss med god mat. Følte at tiden fra 12.30 til 18.00 nesten ble for kort så her hadde jeg nok satt av en hel dag. For her var det veldig mye. Mine små er jo soppas små og kunne ikke prøve ut alle karusellene. Men mer enn nok til de også.

Alma på 3 år prøvde mye morsomt, men var mest stolt av å ha ridd på hest da de hadde egne ridebane med EKTE hester. hun var virkelig helt i himmelen og mente køen var litt vell lang da kun 4 personer sto fremfor oss. En fin liten ridetur og en meget stolt frøken som gliste fra øre til øre.

På slutten av dagen på Fårup møtte vi en familie vi ble veldig godt kjent med som også reiste igjennom Visit Aalborg, da tok vi noen litt større karuseller med de største barna. Jeg ble helt overasket over Beate Michelle som virkelig er så tøff. Jeg var mer redd enn henne på en ganske så stor berg og dalbane. Men hun mente så lenge hun var stor nok var det verdt det. Så null frykt. To spente frøkner sto tålmodig i kø og lo lenge etterpå. Fantastisk å se den gleden i barna.

Så var vi liksom ferdig og hjemreisen sto for tur. Herlighet! Vi som hadde koset oss så mye, turen var så fin og så utrolig mye fine aktiviteter for barna som de kommer til å snakke om i lang tid. En ting er ihvertfall sikkert og det er at jeg skal tilbake til Aalborg. Å jeg anbefaler denne plassen på det sterkeste. Alt er fint her.

​Var et trist farvell med familien til kjære Eva, og en lang reise hjem med mange flotte minner i minneboken. Barna var våken på Color Line fergen hjem, den ble litt sen men de koste seg med andre barn ombord og lekte seg fint med mange andre barn før de sov hele bilturen Fra Larvik til Dombås.

Alt i alt en fantastisk fin tur og mange fine områder og opplevelser vi er takknemlige for å få opplevd.

Vi elsket å være norske i Danmark! virkelig herlig.

Linn Antonie <3

Tilmeld deg vårt nyhetsbrev

Tilmeld deg vårt nyhetsbrev og få tips til gode ferieopplevelser og aktuelle arrangementer i Aalborg.