@homebycamilla_j

Kjærestetur til Aalborg

Fredag 7 september startet morgenen, litt uvanlig hjemme hos oss. Det var kun meg og Fredrik som var hjemme, og bare vi som skulle på ferietur alene til Aalborg, Danmark. Barna var hos besteforeldre, og skulle kose seg der hele helgen. Det er ikke ofte vi er alene uten barna. Slik at dette var en etterlengtet kjærestetur.

Kl 08:00 startet reisen med Color Line Superspeed. Allerede i billett luken ble vi hyggelig møtt, da de allerede hadde kontrollert skiltnummer på bilen, og uttalte « hei! Er det Camilla og Fredrik? Vi har allerede ordnet alt. Her er billettene. Jeg ønsker dere en riktig god tur «.  Vi ble møtt av hyggelig betjening alle steder. Og vi fikk spist nydelig frokost i buffeen Catch me of you can. Her var et stort utvalg, og det så velsmakende og innbydende ut. Det var en god atmosfære i restauranten, og vi ble begge overrasket over hvor rask turen til Hirtshals gikk. Vel fremme kjørte vi til hotellet Comwell Hvide hus i Aalborg. Også her ble vi ønsket velkommen og tatt godt imot av personalet som ventet oss. De sørget for at vi fikk parkeringsbevis slik at bilen kunne stå trygt i parkeringskjelleren hele helgen. Vi fikk nøkler til hotellrommet vårt i 12 etg.

Da vi åpnet døren til rommet vårt, gispet vi begge to. Wow! For ett fantastisk og luksuriøst rom vi hadde fått! To baderom, en stor deilig seng og en enormt fin utsikt over byen. Vi bodde nemlig i 12 etg. Vi er utrolig takknemlige for servicen vi fikk.

Kl 14:30 møtte vi resten av teamet på Salling rooftop. Sallingrooftop Aalborg var første opplevelsen vi fikk på turen, og den var fantastisk.  Salling ROOFTOP ligger på toppen av stormagasinet i Aalborg. Taket gir ett spektakulært overblikk over byen, med en storslått 360 graders panoramautsikt over hele byen. Dessverre regnet det da vi ankom, men vi ventet med å ta turen utendørs og vi fikk da heller god tid til å bli bedre kjent med de andre parene. Da regnet stoppet opp, gikk vi ut for å oppleve utsikten og den fine byen sett fra oven.

På kvelden gikk vi ut for å spise på den trendy og stilige restauranten Aalborg streetfood. Vi ble fascinert over konseptet, og fikk servert den beste burgeren vi har smakt. Lokalene gav uttrykk av at dette var en hall med masse herlige matboder. Her var det virkelig noe for enhver smak. Vi likte dette veldig godt!

Lørdag morgen startet med en fantastisk hotellfrokost på Comwell. Her var det ett rikt utvalg og lekkert presentert. Jeg som er svært interessert i design, la merke til den moderne og stilriktige stil av dansk design i hotellets lobby og restaurant. Også hotellrommet bar preg av dansk design.

Kl 10 møtte vi i Aalborg klatrepark. Fantastiske flotte ansatte ønsket oss velkommen, og gikk igjennom parkens sikkerhetspunkter og forklarte om løypene. Vi fikk på oss selene og satte i gang, og for min del var dette en gøy, men svært skummel opplevelse. Min mann Fredrik, gikk rett bak meg og klarte å få meg igjennom hindre og baner i høyder som jeg aldri ville gjort, dersom ikke han hadde gitt meg styrke og troa på meg selv. Her merket jeg det gode og trygge båndet vi har. Forholdet vårt er trygt og godt, og for meg merket jeg denne styrken ekstra godt i parken i dag.

Turen gikk videre til restauranten Taste of India. Her kunne man velge om man ville bestille indisk eller italiensk pizza. Vi valgte pizzaen og den var utrolig velsmakende. Det var rikelig med mat, og smakene var på plass.

14:30 møtte vi opp på Kunsten i Aalborg.  På kunstgalleriet Kunsten er alle verkene svært «levende» og man kunne til og med prøve seg som kunstner selv. Kreativt og en flott opplevelse.

Til kvelden valgt jeg og Fredrik å kle oss opp i pentøy, Fredrik i dress og jeg i sort penkjole. Vi skulle nemlig ut å spise en fin middag ved ærverdig Musikkens Spisehus i Aalborg. Dette var en matopplevelse over all forventning. Utsøkt 6 retters middag med tilfølgende vin til maten, servicen var fantastisk og atmosfæren var ubeskrivelig god. Vi ANBEFALER alle å dra dit for ett uforglemmelig godt måltid. Før maten fikk vi omvisning i lokalene, hvor det fantes ett stort konsertlokale.

Denne opplevelsen er uforglemmelig, og mest av alt grunnet hyggelig og eksemplarisk god service og en ekstremt god matopplevelse.

Søndag spiste vi igjen nydelig frokost i hotellets flotte restaurant. Deretter sjekket vi ut av hotellet. Vi takket betjeningen for ett fantastisk flott opphold, og for at vi ble så godt tatt imot. Turen gikk videre til Aalborg storsenter bilka. Til tross for at dette er ett populært kjøpesenter og masse kunder var det ingen problem å finne parkeringsplass. Det finnes nemlig 2000 gratis parkeringer til Bilkas kunder.

Vi ble ønsket velkommen, fikk utdelt ett handlenett med gavekort på starbucks, fryseposer til kjølevarer og andre gaver. På bilka fikk vi handlet masse kvalitets varer til en billig penge. Vi fikk fylt opp handlekurven, og avsluttet en god handleopplevelse med en herlig kopp kaffe fra starbucks.

Vi hoppet i bilen og satte kursen mot Skagen. Vi har begge hørt at Skagen er en nydelig by, så vi gleder oss til å få oppleve den.  Skagen var nydelig, og vi var heldige å få lov å spise lunsjen vår på Cafe og restaurant Kokkenes. Ett lekkert spisested med god mat.

Etter maten ble vi møtt av en supersøt guide som ville ta oss med på en runde i Skagens gater. Hun viste oss litt av byen, og gikk så inn i « gamle Skagen». Fargen på husene er spesiell – skagengul – og karakteristisk er de hvite kantene på taksteinene. Dette er spesielt fremtredende i den gamle bydelen. For ett vakkert sted Skagen er. Her skal vi garantert reise tilbake. Jeg og Fredrik kjøpte en iskrem før vi reiste fra Skagen. Når vi først er heldige å få oppleve Skagen, så må vi jo nyte en iskrem her før vi forlater byen.

Det ble tid for middag og vi kjørte til en flott restaurant i Aalbæk. Nydelige Aalbæk Gl Kro hadde en drømmende og nydelig hage.. her måtte vi stoppe innom først for å ta noen bilder. Maten var også minst like god som den flotte hagen. Vi anbefaler virkelig alle ett besøk her.

Tiden var inne for å avslutte en fantastisk helg i Aalborg og Nordjylland i Danmark. Vi tok farvel med resten av gruppen og parene vi hadde begynt å bli så godt kjent med. Color line ventet, og gav oss en flott tur tilbake til Norge. Fredrik sin pappa arbeider på Superspeed og han gav oss en unik mulighet til å oppleve Color line fra styrerommet og maskinrommet. Vi lærte mye om hvordan mannskapet jobber og hvordan kapteinen styrer skipet.

Vi er nå vel hjemme i Norge igjen , og sitter igjen med masse gode minner. Vårt forhold er styrket og vi hadde utrolig godt av en kjærlighetstur, hvor man rømmer litt fra hverdagen. Jeg opplevde styrken i meg selv i klatreparken, som gav meg en stor mestringsfølelse. Min kjære Fredrik backet meg opp, og gav meg styre og troen på meg selv. Vi valgte å kle oss opp i «gallaantrekk» for hverandre når vi gikk ut for å spise 6 retters på Musikkens hus.

Vi er takknemlig og glade for at vi fikk denne unike muligheten til å oppleve Aalborg og alt hva byen har å tilby. Vi anser Aalborg som en kjærlighetsby, og kommer til å anbefale alle å ta en par ferie dit.

Tusen takk @weshareallborg for en uforglemmelig fin tur!

Tilmeld deg vårt nyhetsbrev

Tilmeld deg vårt nyhetsbrev og få tips til gode ferieopplevelser og aktuelle arrangementer i Aalborg.