Vi var så heldige å bli tatt med på tur for å oppleve nydelig by Aalborg og fine Nordjylland! Det var en unik og uforglemmelig familieferie! Jeg og mannen min har vært par ganger i København før, men som familie til det virkelige fant vi Danmark i Aalborg. Det var våres kvalitetstid sammen som en familie og ikke minst vi fått utforske Danmark i nydelig sommervær.

NORDSØEN OCEANARIUM

Første stopp etter overfarten med ferge fra Larvik til Hirtshals var en av de største Europas akvarium. Akvariet har såå mye å tilby – vår lille jente (Emma) var så fascinert av de store fiskene. Så utrolig mye spennende fisk å se på og det var mange som jeg og mannen min aldri hadde sett tidligere. Vi fikk møte en stor strålende klumpfisk som har sett for første gang i livet! Og ikke minst jeg må nevne at det var helt fantastisk vær. Vi har hatt en utrolig fin dag!

First hotell Aalborg

Etter langt og innholdsrike dag med nye oppdagelser trengte vi å slappe av. First hotell Aalborg har fått beliggenhet med utsikt rett ut mot have og best bed ever! Vi fant alt man trenger for å bli i Danmark for en kort stund og enda mer en det J Da vi så utsikten gjennom vinduet vi måte for å kikke litt i områdene rundt.

Og når vi kommet tilbake til hotellet var vi alle slitne og det passet da perfekt at vi kunne bestille takeaway fra restauranten AzzuraNordkraft. Morgenen etter spiste vi deilig frokost på hotellet.

Utzon center

Vi startet dagen med visitt til Utzon center. Meget inspirerende og hyggelig. Emma stor koset seg med lego.

Springeren

Da var vi ferdig på Utzon center, Emma trengte sin energy nap J Så etter det var vi igang igjen og reiste til maritim opplevelsecentrum. Det var så gøy der, vi så store ubåter, vi tok dykkesko på museet, vi gikk en tur rundt minbyen der Emma føltes som `Big in Japan`.

Aalborg zoo

Etter et utrolig besøk på springeren dro vi til dyreparken. Aalborg Zoo var dagens favoritt. En dag fylt av opplevelser og inntrykk! Vi blir godt ivaretatt på tur. For en fantastisk dag!! Løver, flamingoer, isbjørner og mye annet gøy, vi har hatt uforglemmelige opplevelser. Det var helt utrolig å se blant annet giraffer spankulere rundt i strålende solskinn også elefantene. For noen flotte dyr! Emma var utrolig fascinert!

Flammen restaurant

Dagen ble avsluttet med et deilig måltid på restaurant Flammen. For en nydelig buffé!

Aalborg på egen hand

Jeg må bare si at Aalborg er en utrolig vakker by! Vi har koset oss og nyttet byen både med føtter og med bil i den perfekte sommerværet!

Aalborg streetfood

For et flott sted som må bare oppleves! Veldig ulik mat med så mange spennende ting å velge mellom. Det var så gøy får oppleve dette kule spisestedet.

Fårup sommerland

Vår siste stopp var sommerland. Hvor mange forskjellige spill og uforglemmelige opplevelser. Emma er fortsatt for liten til å prøve alle de kule attraksjonene, men vi kommer definitivt tilbake hit.

Blokhus strand

Siden vi hadde litt ledig tid før fergen, besøkte vi den fantastiske danske stranden i Blokhus. Vi kunne kjøre inn i det med bilen! WOW!

Vi har hatt en fantastisk reise og takk for oss! Og takk til @visitaalborg for arrangering av tur…

Det er dejlig å være norsk i Danmark!

Tilmeld deg vårt nyhetsbrev

Tilmeld deg vårt nyhetsbrev og få tips til gode ferieopplevelser og aktuelle arrangementer i Aalborg.